Predavač se osvrnuo na početak gradnje 1859. pod vodstvom Ferdinanda de Lessepsa kao i sve izazove koje su pratile tijek i način kopanja kanala. Tijekom gradnje kanala zbog izrazito loših radnih uvjeta i bolesti pretpostavlja se da je živote izgubilo preko 120 000 ljudi. Osvrt je bio i na Hrvate kojih je bilo oko 3000 najčešće ljudi iz primorskih krajeva Hrvatske pa čak i s poluotoka Pelješca. Među Hrvatima hvale vrijedno je istaknuti ime Andrije Lončarića iz Selca koji je minirao zadnji kamen na prepreci koja je razdvajala dva mora, kao i fra Ljudevita Čurćiju, dubrovačkog franjevca koji je blagoslovio kanal. Pelješčanin Vicko Antičević radnik na kopanju kanala nakon odrađenog posla na povratku je sa sobom donio lopatu kojom se kopao kanal, a ista se danas nalazi u Pomorskom muzeju u Orebiću. Bilo je riječi o proširenju kanala koji je počeo 2014.godine i koji je vrijedio 8 milijardi dolara, a njegova gradnja trajala je samo 11 mjeseci. Egipćani su znali gdje bi mogli pronaći veliki izvor prihoda pa tako tijekom godine od kanalske pristojbe uprihode oko 10 milijardi dolara.
